Publisert 4. februar 2000

ENI Norge har valgt beredskapsløsningen CIM fra One Voice til beedskapssenteret sitt i Stavanger.

Kontrakten omfatter verktøy for plan, varsling og krisehåndtering, samt moduler for mediehåndtering og krisekommunikasjon . Løsningen skal brukes for all virksomhet ENI har på norsk sokkel.

CIM
Beredskapsverktøyet CIM er et norskutviklet system som omfatter verktøy for alle deler av hendelses – og krisehåndteringen i en organisasjon eller virksomhet.

ENI har stort fokus på beredskap og har brukt en lignende løsning tidligere, som nå blir erstattet av CIM , sier HSEQ advisor Ellen Waldeland i ENI Norge.

Informasjonsflyten mellom alle ressursene skjer gjennom det nye beredskapsverktøyet , som omfatter elektroniske tavler for situasjonsplot og -oppdateringer, loggsystemer , samt avansert system for meldinger og varsling til telefon, SMS og e-post.

– Endrede behov i forbindelse med oppstarten på Goliat-feltet var en av grunnene for valg av nytt system, der fleksibilitet og brukervennlighet var viktige kriterier, forteller Waldeland .

Siste fra forsiden

Lagmannsretten kritiserer tingrettens klimadom – utsetter behandling 

Brudd i forhandlingene om oljeserviceavtalen

+

Grønt lys for fjerning av Gaupe og Knarr

+

Sjekker markedet for ledige semi-rigger fra 2025

+

Riggtvisten spisser seg til – nå blir det høring i Nigeria

+

Oppjusterer kostnaden for klassinger og BOP-bytte

Database

Energi24 Database gir enkelt og raskt oversikt og innsikt i kommende prosjekter på norsk sokkel.

Gå til Energi24 Database

Full oversikt over letebrønner

Full oversikt over rigger

Full oversikt over feltutbygginger