,
Målet med tilsynset var å verifisere organisasjon og styringssystem på innretningen relatert til fagområdet logistikk, opp mot gjeldende krav i regelverket.
Det ble funnet fem avvik, og det første var knyttet til offshorekraner. Ifølge tilsynsrapporten var offshorekranene ikke dokumentert å være i henhold til regelverkets krav. Det var manglende samsvarsmåling og knekkbom-kran hadde defekt løftewire.
Det andre avviket var laste- og lagerområde for helifuel, som ikke hadde utformet og tilrettelagt for sikker materialhåndtering. Lastedekket har installert ramme for lagring av to helifueltanker. Rammen og lasteområdet fremsto ifølge rapporten som mangelfull i forhold til innløfting av tankene.
Det tredje avviket var ifølge rapporten personelloverføringskurv som manglet CE-merking. Ved gjennomgang av sertifikatet ble dette bekreftet, og var ikke i henhold til kravene i maskinforskriften og dagens offshorestandard.
Neste avvik var knyttet til manglende kompetanse på kontroll og vedlikehold av stålwire. Ifølge rapporten ble det under tilsynet påvist generelt manglende vedlikehold og smøring av stålwire både på kraner og vinsjer. Brukermanual fra produsent/leverandør for håndtering, vedlikehold og kontroll kunne heller ikke fremlegges.
Det siste avviket var knyttet til manglende bruksanvisninger på kranforløpere. Ifølge Ptils rapport kunne det under tilsynet ikke fremlegges bruksanvisninger for bruk, vedlikehold og kontroll av kranforløper fra produsent.
I tillegg ble det funnet et forbedringspunkt knyttet til materialhåndteringsplan. Det manglet blant annet materialhåndteringsplan for boligkvarter og catering.