Publisert 6. februar 2015

Slik er nydøpte Stril Barents i beredskapsmodus.

Forsynings- og beredskapsfartøyet skal brukes i produksjonsfasen på Goliat-feltet for Eni Norge.

Se også: Her døpes Goliat-tjeneren

Her skal PSVen, som eies og driftes av Stavanger-baserte Simon Møkster Shipping, først og fremst operere som forsyningsfartøy. Under skifte av mannskap skal Stril Barents erstatte beredskapsskipet Esvagt Aurora på Goliat-feltet, og dermed være den første som responderer til livberging, redning og akutte oljeutslipp.

Fartøyet er bygd ved verftet Vard Aukra, utenfor Molde, mens skroget er bygd av rumenske Vard Braila.

Slik er Goliat-tjeneren innvendig:

Siste fra forsiden

70 letebrønner skal bores: – Høy selvtillit etter at ESG-tyranniet er lagt bak oss

+

Deepsea Yantai ferdig klasset – skal lete i Norskehavet

+

Her vil Equinor lete for å sikre gass til Europa

+

Deepsea Atlantic skal bore letebrønnen Lit for Equinor

Equinor skal kutte 250 årsverk

DeepOcean tildelt 8-årig IMR-kontrakt med Equinor

Database

Energi24 Database gir enkelt og raskt oversikt og innsikt i kommende prosjekter på norsk sokkel.

Gå til Energi24 Database

Full oversikt over letebrønner

Full oversikt over rigger

Full oversikt over feltutbygginger