Publisert 1. april 2008

Fredsprisvinner Al Gore har lansert en storstilt kampanje som skal øke bevisstheten om global oppvarming.,NTB

Al Gores organisasjon The Alliance for Climate Protection sier annonsekampanjen, som har et budsjett på om lag 1,5 milliarder kroner, er den største av sitt slag noensinne.

Målet med kampanjen er å øke det folkelige presset for kraftige reduksjoner i utslippene av klimagasser.

– Vi kan løse klimakrisen, men det vil kreve en omveltning i folkemeningen og det folkelige engasjementet, sier Gore.

– Teknologien eksisterer, men våre folkevalgte ledere har ikke den politiske viljen til å ta de nødvendige grepene. Hvis politikerne får høre et høyt og klart krav om endring fra det amerikanske folket, vil de lytte, sier han.

Siste fra forsiden

+

Enabler har spuddet Venus i Barentshavet

Forlenger kontrakten til Valaris Stavanger

+

Pressemeldingen fra departementet: – Et politisk veiskille for elektrifisering

Bygger ut Bestla for 6,3 milliarder

+

Terminerer kontrakten for Blackford Dolphin – sender riggen til India

Åtte selskaper har søkt om areal for CO2-lagring

Database

Energi24 Database gir enkelt og raskt oversikt og innsikt i kommende prosjekter på norsk sokkel.

Gå til Energi24 Database

Full oversikt over letebrønner

Full oversikt over rigger

Full oversikt over feltutbygginger