PR- barometeret Norge har utpekt Statoil som det norske selskapet med best medierelasjon. Samtidig er Statoils Ola Morten Aanestad igjen kåret som den beste informasjonssjefen i landet.
NORGES BESTE INFORMASJONSSJEF: Ola Morten Aanesatad. (Foto: ALF INGE MOLDE) |
186 næringslivsjournalister fra de fleste store medier i Norge har deltatt i Aalunds kommunikasjonsanalyse, PR- barometeret.
Statoil topper listen som det beste selskapet i Norge innen image og medierelasjon.
– Det er en godt organisert informasjonsenhet og de er lette å få tak i, skriver en journalist om selskapet.
For fjerde år på rad er Ola Morten Aanestad kåret som Norges beste informasjonssjef. Informasjonssjefen i Statoil blir omtalt som «veldig tilgengelig og tar alltid telefonen».
– Er så mye godt jeg kan si om ha, og han er virkelig et menneske som skiller seg ut fra andre. Han er solid, virkelig kunnskapsrik, lett tilgjengelig og tar spørsmålene man stiller alvorlig. Ellers er han utrolig flink til å gå inn i debatter og være aktiv overfor media, sier en annen journalist om Aanestad.
Som nummer to på popularitetslista kommer Jo Kobro fra Gardermoen OSL, etterfulgt av Anne Grete Ellingsen fra Scandinavian Property Development og øyvind Vederhus fra Netcom.