Kollisjonen mellom»Big Orange» og Ekofisk-plattformen 2/4W fører til utsettelse av leteboringen på Megalodon-prospektet. Riggen må nemlig kanskje brukes til reparasjoner på 2/4-W.
Ifølge Ekofisk-operatør ConocoPhillips er det for tidlig å si noe om skadeomfanget og når produksjonen vil starte igjen fra 2/4-A, som ble stengt ned etter at 2/4-W ble truffet av brønnstimuleringsfartøyet «Big Orange».
Oilinfo får opplyst fra ConocoPhillips at Heeremas tungløftsfartøy «Thialf», som i utgangspunktet var på vei til Ekofisk for å fjerne noen gamle installasjoner, nå vil assistere i sikringsarbeidet av 2/4-W.
Selskapet har også sendt inn flere søknader til Petroleumstilsynet om å utføre ulike operasjoner som kan bli aktuelle innenfor forskjellige scenarier, alt etter som hva som har blitt skadet i kollisjonen. Ett av disse scenarioene er at «Maersk Gallant», som opprinnelig skulle bore letebrønnen 8/10-3 på prospektet Megalodon, nå muligens skal utføre borearbeid i forbindelse med 2/4-W.