Publisert 4. februar 2000

ENI Norge har valgt beredskapsløsningen CIM fra One Voice til beedskapssenteret sitt i Stavanger.

Kontrakten omfatter verktøy for plan, varsling og krisehåndtering, samt moduler for mediehåndtering og krisekommunikasjon . Løsningen skal brukes for all virksomhet ENI har på norsk sokkel.

CIM
Beredskapsverktøyet CIM er et norskutviklet system som omfatter verktøy for alle deler av hendelses – og krisehåndteringen i en organisasjon eller virksomhet.

ENI har stort fokus på beredskap og har brukt en lignende løsning tidligere, som nå blir erstattet av CIM , sier HSEQ advisor Ellen Waldeland i ENI Norge.

Informasjonsflyten mellom alle ressursene skjer gjennom det nye beredskapsverktøyet , som omfatter elektroniske tavler for situasjonsplot og -oppdateringer, loggsystemer , samt avansert system for meldinger og varsling til telefon, SMS og e-post.

– Endrede behov i forbindelse med oppstarten på Goliat-feltet var en av grunnene for valg av nytt system, der fleksibilitet og brukervennlighet var viktige kriterier, forteller Waldeland .

Siste fra forsiden

+

Grønt lys for å undersøke Skred i Castberg-lisensen

+

Sverdrup-direktøren forbereder fase 3: – Kostnadene har økt på alle fronter

+

Gir full gass for utbygging av Kjøttkake

+

CCS-brønner viser at Smeaheia er «velegnet» for CO2-lagring

+

COSL får refs for å manglende beredskapstrening

Oljepionerene får endelig kompensasjonen de har ventet på

Database

Energi24 Database gir enkelt og raskt oversikt og innsikt i kommende prosjekter på norsk sokkel.

Gå til Energi24 Database

Full oversikt over letebrønner

Full oversikt over rigger

Full oversikt over feltutbygginger