ENI Norge har valgt beredskapsløsningen CIM fra One Voice til beedskapssenteret sitt i Stavanger.
Kontrakten omfatter verktøy for plan, varsling og krisehåndtering, samt moduler for mediehåndtering og krisekommunikasjon . Løsningen skal brukes for all virksomhet ENI har på norsk sokkel.
CIM
Beredskapsverktøyet CIM er et norskutviklet system som omfatter verktøy for alle deler av hendelses – og krisehåndteringen i en organisasjon eller virksomhet.
– ENI har stort fokus på beredskap og har brukt en lignende løsning tidligere, som nå blir erstattet av CIM , sier HSEQ advisor Ellen Waldeland i ENI Norge.
Informasjonsflyten mellom alle ressursene skjer gjennom det nye beredskapsverktøyet , som omfatter elektroniske tavler for situasjonsplot og -oppdateringer, loggsystemer , samt avansert system for meldinger og varsling til telefon, SMS og e-post.
– Endrede behov i forbindelse med oppstarten på Goliat-feltet var en av grunnene for valg av nytt system, der fleksibilitet og brukervennlighet var viktige kriterier, forteller Waldeland .