Finanskrisen har gjort det betydelig lettere å komme seg inn i det amerikanske offshoremarkedet. Det mener INTSOK-rådgiver John Hurter. Men det krever fremdeles blod, svette og kanskje også en del tårer.
John Hurter. Foto: INTSOK |
– Det er smertefullt, tar mye lenger tid enn du skulle ønske og du kommer til å gjøre mange tabber på veien som du bør lære av, oppsummerer INTSOKs olje- og gassrådgiver for det amerikanske markedet, John Hurter, til PetroNews.
Men for selskaper som er tilstrekkelig posisjonert til å kunne løpe risikoen det tross alt er å satse på det amerikanske offshoremarkedet, er timingen god, mener han.
– Dette er absolutt det riktige tidspunktet for investeringer i Mexicogolf-markedet. Siden sist høst har markedet flatet ut og så vidt begynt å vokse. Industrien gjør seg klar til å gire opp igjen, og kommer til å være mer åpen for innovasjon og muligheter for å kunne hente ut ekstragevinster enn den var på topp av syklusen for to år siden. Det er et vindu for selskaper som er tilstrekkelig posisjonert til å ta risikoen, sier Hurter til PetroNews.
Les resten av artikkelen i den siste utgaven av magasinet vårt PetroNews . Her kan du blant annet lese mer om:
– Markedsdriverne i Mexicogolfen
– Tips til hvordan du bør gå fram for å komme inn i markedet
– Klassiske feller du bør unngå
– Hva som kreves av ditt selskap
Magasinet leser du gratis her!
Denne artikkelen er hentet fra nyhetsbrevet Petronews Weekend, som blir sendt ut til 9.000 abonnenter hver fredag. Meld deg på gratis her . Petronews Weekend er et samarbeid mellom Petro.no og Oilinfo.no, som begge er en del av mediehuset PETROmedia as.