Publisert 4. februar 2000

Remoras HiLoad DP 1 er nå i siste fase av klargjøringen i forkant av sjøprøvene seinere i år.,

FLERBRUKSINNRETNING: Remora HiLoad kan
både brukes til framdrift og oljelasting.
(Ill.: REMORA)

Konstruksjonen, som av DNV har blitt klassifisert som et skip, har nå blitt lastet ut på en lekterNå skal det utføres mekanisk komplettering, sjøsetting og komplettering før innretningen skal fraktes til et passende sted for sjøprøver.

Innretningen er en offshore lasteterminal for oljetankere, men kan også hekte seg på skip eller rigger for å fungere som «påhengsmotor» eller dynamisk posisjoneringssystem. HiLoad DP 1 er 59 meter høy og 27 ganger 27 meter bred.

– Dette er en viktig milepæl for Remora, og med det kommende klargjøringsprogrammet og sjøprøvene er vi på vei inn i en spennende periode for selskapet. Flere ledende lete- og produksjonsselskap har vist stor interesse for å delta på sjøprøvene. Dette, sammen med andre positive tilbakemeldinger fra markedet gjør at vi er positivt innstilt til våre markedsutsikter, sier administrerende direktør Tore Lea i Remora i en pressemelding.

Siste fra forsiden

+

Bruker tre rigger til å bore 59 brønner på Yggdrasil

+

Enabler har spuddet Venus i Barentshavet

Forlenger kontrakten til Valaris Stavanger

+

Pressemeldingen fra departementet: – Et politisk veiskille for elektrifisering

Bygger ut Bestla for 6,3 milliarder

+

Terminerer kontrakten for Blackford Dolphin – sender riggen til India

Database

Energi24 Database gir enkelt og raskt oversikt og innsikt i kommende prosjekter på norsk sokkel.

Gå til Energi24 Database

Full oversikt over letebrønner

Full oversikt over rigger

Full oversikt over feltutbygginger