Publisert 4. februar 2000
Som den første offshore servicetilbyderen i verden, kan nå Halliburtons datterselskap Landmarks avdeling for kundestøtte igjen smykke seg med tittelen ”sertifisert etter SCP-standard”.
Service Capability & Performance-standarden (SCP) er en internasjonalt anerkjent standard for støttetjenester til teknisk brukerstøtte, og dette er det tiende året på rad Landmark får denne årlige sertifiseringen i Nordamerika, og det femte året på rad selskapet får det på global basis. Landmark er fortsatt det eneste offshorerelaterte selskapet i verden som har blitt SCP-sertifisert, melder Halliburton.
SCP-standarden ble laget i samarbeid mellom en rekke teknologibedrifter på verdensbasis, og hensikten var å heve kvaliteten på brukerstøtte og effektiviteten ved teknologisk service. Sertifiseringen bygger på gjennomgang av kvalitetsprosesser, arbeidsrutiner, prestasjoner og resultater, og har blitt et universielt sammenligningsverktøy for teknologibedrifter verden over.
Til sammen har rundt 200 bedrifter på verdensbassis fått denne sertifiseringen, og listen inkluderer blant annet Lockheed Martin, Nokia, EMC Corporation og Rockwell Automation.