Publisert 6. februar 2015

Slik er nydøpte Stril Barents i beredskapsmodus.

Forsynings- og beredskapsfartøyet skal brukes i produksjonsfasen på Goliat-feltet for Eni Norge.

Se også: Her døpes Goliat-tjeneren

Her skal PSVen, som eies og driftes av Stavanger-baserte Simon Møkster Shipping, først og fremst operere som forsyningsfartøy. Under skifte av mannskap skal Stril Barents erstatte beredskapsskipet Esvagt Aurora på Goliat-feltet, og dermed være den første som responderer til livberging, redning og akutte oljeutslipp.

Fartøyet er bygd ved verftet Vard Aukra, utenfor Molde, mens skroget er bygd av rumenske Vard Braila.

Slik er Goliat-tjeneren innvendig:

Siste fra forsiden

+

Equinor bekrefter riggjakt – skal ha «en eller flere rigger»

Aker Solutions tildelt V&M-kontrakt for Jotun, Balder og Ringhorne

+

Alt klart for letebrønnene Bounty Updip og Skarv-E i Norskehavet

Nye CCS-lisenser til Aker BP, Equinor og Harbour

+

Får grønt lys for prøveutvinning fra gassfunn på Statfjord

+

DNO og Okea bytter andeler i Mistral og Horatio

Database

Energi24 Database gir enkelt og raskt oversikt og innsikt i kommende prosjekter på norsk sokkel.

Gå til Energi24 Database

Full oversikt over letebrønner

Full oversikt over rigger

Full oversikt over feltutbygginger