Publisert 4. februar 2000

– Cut the crap, get to the point, sier PETROmedias Director Business Development & Communication, øistein Tømte. Det vil han hjelpe norske leverandører med gjennom det nye konseptet «Rigget for fremtiden».

VENDER TILBAKE: øistein Tømte.
(foto: BJøRN TORE BJøRSVIK)

– Vi reiser jo rundt hele verden på messer og konferanser, og jeg tenker ofte da: cut the crap, get to the point. Vi er alle selgere, og på «Rigget for fremtiden» skal vi gå rett til poenget, sier øistein Tømte.

Tømte er en av gründerne bak Oilinfo, men har det siste året jobbet som markedssjef i et leverandørselskap. Nå er han tilbake under Oilinfo-fanen i PETROmedia, og i juni får han realisert et prosjekt han har gått svanger med i halvannet år.

– Poenget med «Rigget for fremtiden» er at en får det en virkelig er ute etter. I stedet for mingling for minglingens skyld, får man ordren rett i hendene. 16. juni begynner vi med den første samlingen, og da kommer Archer, som er det nye navnet på Seawell, med sine anskaffelsesfolk og presenterer sine prosjekter framover. Hvis en lurer på hvor en finner jobb til bedriften sin, så er dette plassen å være, sier Tømte.

Stiller med a-laget
Archer stilller med a-laget, og vil i sin del av programmet blant annet snakke om temaet «Modular Rig,» og det er Jarle Liland – Business development manager for Modular Rigs, Norway, som holder innlegget.

Dette etterfølges av foredrag under tittelen «Hva slags utstyrsleverandører trenger vi?» Ian langham, MODU Development Executive – Drilling Facility Engineering, står for den biten.

Mange vil også være interessert i å høre hva Marius Berg, Manager Norway Engineering Services, har å si om «Rigger, prosjekter i 2011-2012 på norsk sokkel, og hva Ian Langham har å klegge til om «Nybygging, borepakker og leverandører» også.

Kobler innkjøpere og tilbydere
l tillegg vil det det være en del andre innslag på programmet, inkludert Wild Well Control som viser en kort film om hvordan de drepte Macondo-brønnen, men hovedfokuset på arrangementet er å knytte kontakter og legge grunnlaget for nye kontrakter og samarbeid.

– Vi har tenkt å ha tre slike samlinger i år, med litt ulike bedrifter og litt ulikt fokus. Det blir en samling i oktober og en i november. Dette understreker også det som skiller salgsteamet i PETROmedia fra de andre; vi skal fungere som en rådgiver for kundene våre. Vi har kunnskapsrike folk som kan komme med innspill på hvilken vei en bør gå, sier Tømte.

Arrangementet går av stabelen 16. juni i Breivei i Stavanger, bak Kulturhuset på Sølvberget.

Siste fra forsiden

+

Bruker tre rigger til å bore 59 brønner på Yggdrasil

OneSubsea og Subsea 7 skal utvikle Wisting sammen med Equinor

+

Inngår ny avtale for Transocean Spitsbergen 

+

Enabler har spuddet Venus i Barentshavet

Forlenger kontrakten til Valaris Stavanger

+

Pressemeldingen fra departementet: – Et politisk veiskille for elektrifisering

Database

Energi24 Database gir enkelt og raskt oversikt og innsikt i kommende prosjekter på norsk sokkel.

Gå til Energi24 Database

Full oversikt over letebrønner

Full oversikt over rigger

Full oversikt over feltutbygginger