StatoilHydro får nytt navn tidligst i 2009. Det nye navnet skal symbolisere selskapets forretningsstrategi som heller ikke er helt på plass., Petro.no StatoilHydro og Hydro er enige om at forslag til nytt navn og logo for StatoilHydro skal legges frem for behandling på selskapets generalforsamling i 2009. Det melder StatoilHydro torsdag. Navn og logo skal i henhold til fusjonsavtalen symbolisere selskapets forretningsstrategi, verdigrunnlag og visjon. StatoilHydro ønsker å bruke mer tid på å videreutvikle og forankre sin forretningsstrategi så vel internt som eksternt før arbeidet med nytt navn og logo startes, skriver selskapet i meldingen. Opprinnelig var planen å gi selskapet nytt navn fra starten i 2007. Det ble senere vedtatt å utsette saken til 2008, og nå gir man seg ytterligere et år for å finne nytt navn. Da Statoil og Hydro lanserte fusjonsplanen for ett år siden, var det selskapets lokalisering av hovedkontor og navneendring som vakte mest debatt i Norge. Etter politisk press vedtok styrene i Statoil og Hydro i mars å benytte StatoilHydro som fusjonsnavn inntil videre.
Publisert 20. desember 2007