Publisert 4. februar 2000

Shell og Chevron har besluttet å ta i bruk den sosiale meldingstjenesten Twitter for å varsle om orkaner i årets orkansesong i Mexicogulfen. Transocean og ConocoPhillips vurderer å gjøre det samme.

TAR VERDEN MED STORM: Twitter har tatt verden
med storm, og nå bruker stadig flere
oljeselskaper tjenesten. På Oilinfos Twitter-side
www.twitter.com/oilinfo kan du følge med på hva
redaksjonen holder på med og synes er
interessant.

For Shells del komme disse advarslene på Twitter som et tillegg til epostvarsel og oppdateringer på selskapets nettsted. Ifølge en artikkel i Houston Chronicle vil Chevron bruke en konto på Twitter som allerede brukes til selskapsinformasjon, til å spre ordet om orkaner nær selskapets installasjoner.

Følg Oilinfo på Twitter her.

Transocean, en av verdens største riggselskap, vurderer å følge i Shell og Chevrons fotspor:

– Vi har ikke kommet til en endelig konklusjon enda, men det skader jo ikke å prøve, og se hvordan det går, sier pressetalsmann Guy Cantwell i Transocean til avisen. Ifølge talskvinne Kristi DesJarlais kan også ConocoPhillips komme til å gjøre det samme.

Flere selskaper holder dog tilbake på den interaktive stormoppdateringen, både BP, ExxonMobil, Anadarko, Devon og Apache sier de har ingen planer om å slenge seg på Twitter-bølgen.

Oilinfo er også på Twitter. Følg oss her.

Siste fra forsiden

+

Bruker tre rigger til å bore 59 brønner på Yggdrasil

+

Inngår ny avtale for Transocean Spitsbergen 

+

Enabler har spuddet Venus i Barentshavet

Forlenger kontrakten til Valaris Stavanger

+

Pressemeldingen fra departementet: – Et politisk veiskille for elektrifisering

Bygger ut Bestla for 6,3 milliarder

Database

Energi24 Database gir enkelt og raskt oversikt og innsikt i kommende prosjekter på norsk sokkel.

Gå til Energi24 Database

Full oversikt over letebrønner

Full oversikt over rigger

Full oversikt over feltutbygginger