Shell og Chevron har besluttet å ta i bruk den sosiale meldingstjenesten Twitter for å varsle om orkaner i årets orkansesong i Mexicogulfen. Transocean og ConocoPhillips vurderer å gjøre det samme.
TAR VERDEN MED STORM: Twitter har tatt verden med storm, og nå bruker stadig flere oljeselskaper tjenesten. På Oilinfos Twitter-side www.twitter.com/oilinfo kan du følge med på hva redaksjonen holder på med og synes er interessant. |
For Shells del komme disse advarslene på Twitter som et tillegg til epostvarsel og oppdateringer på selskapets nettsted. Ifølge en artikkel i Houston Chronicle vil Chevron bruke en konto på Twitter som allerede brukes til selskapsinformasjon, til å spre ordet om orkaner nær selskapets installasjoner.
Følg Oilinfo på Twitter her.
Transocean, en av verdens største riggselskap, vurderer å følge i Shell og Chevrons fotspor:
– Vi har ikke kommet til en endelig konklusjon enda, men det skader jo ikke å prøve, og se hvordan det går, sier pressetalsmann Guy Cantwell i Transocean til avisen. Ifølge talskvinne Kristi DesJarlais kan også ConocoPhillips komme til å gjøre det samme.
Flere selskaper holder dog tilbake på den interaktive stormoppdateringen, både BP, ExxonMobil, Anadarko, Devon og Apache sier de har ingen planer om å slenge seg på Twitter-bølgen.
Oilinfo er også på Twitter. Følg oss her.