PETROmedia as signerte fredag 12. september avtale om kjøp av 50,26 prosent av aksjene i Oil Information as.,Petro.no
Målet med kjøpet er å danne en slagkraftig mediebedrift innen olje, gass og energi. Selskapene har til sammen 27 ansatte, derav ti journalister.
Petromedia gir i dag ut PETRO&Industri, PETROMagasinet, PETRO.no. Oil Information gir ut Oilinfo News og Oilinfo.no. Satsingen mot disse mediene vil videreføres.
Selskapene skal samlokaliseres i Lagårdsveien 77-81 i Stavanger innen 1. november.
– Vi skal samle miljøene og skape en sterkere enhet innen nedslagsfeltet olje, gass og energi. Vi vil også styrke oss redaksjonelt for å følge utviklingen innen nye energiformer, sier Erling Holmefjord, daglig leder i Petromedia.
– Oilinfo ønsker PETROmedias inntreden på eiersiden velkommen. Dette er et samarbeid vi har høye forventninger til. Konsekvensene er ikke bare at det enkelte selskap blir styrket, men at vi samlet blir en betydelig aktør innen vårt segment, sier Bjørn Tore Bjørsvik, daglig leder og ansvarlig redaktør i Oil Information AS.