Sevan Marine har inngått avtale med Doorway AS om drift av deres IT-systemer.
Avtalen som er på tre år gjelder drift av Sevan Marine sine sentrale servermiljø, infrastruktur, linjer, MS lisenser samt support til IKT avdelingen. Kontraktens verdi er ikke kjent.
Sevan: – Gir oss kontroll på våre egne løsninger
– Vi valgte Doorway som samarbeidspartner på drift av våre IT systemer fordi selskapet har et driftskonsept som gir oss styring og kontroll på våre egne løsninger. Vi ønsket oss en skalerbar, kostnadseffektiv og moderne plattform og Doorway tilfredsstilte våre behov. Ved å velge denne løsningen kan vi fokusere på å tjene organisasjonens behov med gjenværende IT ressurser og overlate sikker drift med god oppetid og supportfunksjon til Doorway. Videre unngår vi innvesteringer i servere og datarom med tilhørende infrastruktur og software, sier Chief of Staff i Sevan Marine, Morten M. Breivik, i en pressemelding.
– For Doorway er avtalen med Sevan Marine en ytterligere bekreftelse på at vi har det beste driftskonseptet for selskaper i offshore industrien. Med vår skalerbare plattform gir vi kunden kontroll på sin egen løsning samtidig som den gir betydelige kostnadsbesparelser. Vi har i dag avtaler med ulike selskaper innenfor offshore industrien og opplever at flere aktører ønsker et samarbeid med Doorway for å redusere sine driftskostnader, sier CEO i Doorway, Odd Ingvar Helgesen.