Statoils nye logo gjør suksess i designmiljøet, og er nå med i kampen om Hedersprisen for god design i 2010.
NOMINERT TIL PRIS: Statoils nye logo kan vinne pris for god design. |
Oljeselskapet kjemper mot NTNU, Kongsberg Maritime og Synfiber om prisen for god design i 2010, som deles ut av Norsk Designråd.
Det var Scandinavian Design Group som utviklet den nye logoen til Statoil, som også har vakt mye oppsikt på grunn av sin likhet med Husflidens logo .
Statoil lanserte den nye logoen 2. november i fjor, og er svært fornøyd med sin nye profil.
– Vi er svært fornøyd med å ha fått en visuell profil og en merkevareplattform som holder et høyt internasjonalt nivå, differensierer oss tydelig fra konkurrentene og fungerer på de mange kommunikasjonsflatene vi arbeider på. Vi er godt rustet for neste fase av arbeidet, som vil ta den nye merkevaren vår ut i det globale markedet, sier Ole Gunnar Dokka i Statoil til Norsk Design.