Publisert 4. februar 2000

En knapp uke etter lanseringen, begynner arrangementet å nærme seg fulltegnet.

Presentasjon

– Cut the crap, get to the point, sa PETROmedias Director Business Development & Communication øistein Tømte, da konseptet ble lansert forrige uke. Industrien har tatt ham på ordet. Nå strømmer de på, og i skrivende stund er nærmere 70 prosent av plassene tatt.

– Påmeldingene strømmer inn, og både meglerhus og leverandører er i anmarsj, sier en fornøyd Erling Holmefjord, administrerende direktør i PETROmedia. Verken han eller Tømte er i tvil om hvorfor konseptet allerede er en suksess.

– På «Rigget for fremtiden» får deltagerene det de virkelig er ute etter, sier Tømte.
– I stedet for mingling for minglingens skyld, får man ordren rett i hendene.

Plassen å være
Den første samlingen blir 16. juni og da kommer Archer, som er det nye navnet på Seawell, med sine anskaffelsesfolk og presenterer sine prosjekter framover. Archers stilller med a-laget, og vil i sin del av programmet blant annet snakke om temaet «Modular Rig,» og det er Jarle Liland – Business development manager for Modular Rigs, Norway, som holder innlegget. Deretter snakker Ian langham, MODU Development Executive – Drilling Facility Engineering om «Hva slags utstyrsleverandører trenger vi?» Videre vil Marius Berg, Manager Norway Engineering Services fortelle om «Rigger, prosjekter i 2011-2012 på norsk sokkel, før Ian Langham runder av med «Nybygging, borepakker og leverandører» også.

– Trenger du oppdrag til bedriften din, så er dette plassen å være, sier Tømte.

Direkte kobling: Innkjøpere og tilbydere

l tillegg til Archer, vil Wild Well Control vise en kort film om hvordan de kvalte Macondo-brønnen.

Hovedfokuset blir likevel å knytte kontakter og legge grunnlaget for nye kontrakter og samarbeid. Tømte og Holmefjord kan fortelle at arrangementet 16. juni ikke blir en engangsforeelse, men det første i en serie.

– Vi har tenkt å ha tre slike samlinger i år, med litt ulike bedrifter og litt ulikt fokus. Det blir en samling i oktober og en i november, sier Holmefjord.

– «Rigget for fremtiden» illustrerer også forskjellen på salgsteamet i PETROmedia og andre, legger Tømte til.
– Vi skal fungere som en rådgiver for kundene våre. Vi har kunnskapsrike folk som kan komme med innspill på hvilken vei en bør gå.

Arrangementet går av stabelen 16. juni i Breivei i Stavanger, bak Kulturhuset på Sølvberget. Les mer her:

Siste fra forsiden

+

Bruker tre rigger til å bore 59 brønner på Yggdrasil

OneSubsea og Subsea 7 skal utvikle Wisting sammen med Equinor

+

Inngår ny avtale for Transocean Spitsbergen 

+

Enabler har spuddet Venus i Barentshavet

Forlenger kontrakten til Valaris Stavanger

+

Pressemeldingen fra departementet: – Et politisk veiskille for elektrifisering

Database

Energi24 Database gir enkelt og raskt oversikt og innsikt i kommende prosjekter på norsk sokkel.

Gå til Energi24 Database

Full oversikt over letebrønner

Full oversikt over rigger

Full oversikt over feltutbygginger