Termoplast er god business

(Foto: Plasto)
Publisert 17. mars 2015

Sprøytestøpingselskapet Plasto utvikler og produserer produkter i termoplast, og kan takke oljenæringen for at de økte omsetningen med 41 prosent, fra NOK 77 millioner i 2013 til NOK 110 millioner i 2014.

Mer spesifikt er det innen olje og gass, samt aquaindustrien, at de store markedene er for Plasto. Det forteller administrerende direktør i Plasto, Lars Stenerud, til Åndalsnes Avis.

– Vi har nå en omsetning på NOK 2,5 millioner per hode og jeg tror vi må opp i rundt 3 millioner per hode på sikt innen en slik bransje som vår, sier Stenerud.

– Blir liten vekst for termoplast i 2015

Med overskuddet har Plasto planer om utbygging med større produksjonslokaler og et lagerbygg. Men Stenerud tror ikke på vekst i år.

– Vi tror ikke på særlig vekst i 2015. Det er flere ting i markedet som tyder på det. Men i løpet av 2016 og 2017 skal vi ha et enda breiere fundament enn vi har i dag. Det vil gi oss nye og igjen gode vekstmuligheter, sier han.

Siste fra forsiden

+

Equinor positive til krav om erstatningskraft – hvis staten tar stor del av regningen

Havtil gransker brann på Statfjord A

Milliardene renner inn – men svakere resultat for Equinor

+

Vår plusser på borekampanjen med enda en letebrønn i Barentshavet

+

Aker BP fremskynder oppstart på Tyrving

+

Planlegger å bore inntil to Eirin-brønner i året

Database

Energi24 Database gir enkelt og raskt oversikt og innsikt i kommende prosjekter på norsk sokkel.

Gå til Energi24 Database

Full oversikt over letebrønner

Full oversikt over rigger

Full oversikt over feltutbygginger