Når oljeindustriens nye beredskapssenter starter opp utenfor Stavanger er programvaren CIM fra One Voice som skal holde oversikten i en hektisk hverdag.
Det nye beredskapssenteret er levert av Proactima, og det er disse som nå har valgt One Voice som leverandør av programvaren CIM. Programvaren blir nå beredskapsprogramvare for ytterligere tre oljeselskap.
– For One Voice er dette nok en bekreftelse på at vi lykkes å levere systememr innen olje og gass og offshore, forteller Kjetil Mollan i One Voice til Oilinfo.
Senteret er Operatørenes forening for beredskap (OFFB) nye beredsskapssenter, og det startet opp den 1.mars i år. Verdien på kontrakten er avhengig av om hvorvidt senteret lykkes, og hvor mange selskaper som knytter seg opp til sentralen, forteller Mollan.
– Det kan bli en meget god kontrakt hvis beredskapssenteret lykkes, sier Mollan.
Han tilføyer at det kan være snakk om en verdi på millioner, men kan ikke si noe om hvor mye summen kan ende på.
Proactima skriver i en pressemelding at de har gjort en nøye vurdering av ulike systemer før valgte falt på One Voice. One Voice leverer også til Aconas beredskapssenter, samt til regjeringens krisestøttesystem i regjeringskvartalet i Oslo.
– For oss var det kundeservice, brukervennlighet og fleksibilitet som ble avgjørende for at vi valgte CIM, forteller Stian Hetlevik i Proactima.