Fem Wärtsilä-ansatte låner bort ansikt og stemmer i selskapets nye rekrutteringskampanje.
Wärtsilä i Norge ønsker å rekruttere over 50 nye ingeniører innenfor elektro og automasjon, propulsjon og skipsdesign. På grunn av mangel på ingeniører, er det en hard konkurranse om de beste talentene.
Vil rekruttere
For å stikke seg fram i denne konkurransen lanserte Wärtsilä nylig en landsdekkende og interaktiv rekrutteringskampanje , der fem Wärtsilä-kollegaer skal friste potensielle jobbsøkere med mulighetene selskapet kan tilby.
Via annonser og plakater plassert rundt om i Norge oppfordrer kvintetten publikum til å finne frem mobilen og sende en tekstmelding til et gratisnummer . De som sender en melding vil kort tid etter bli oppringt av én av de fem Wärtsilä-ansatte , som legger igjen en talemelding der vedkommende forteller litt om jobben sin, prosjekter han eller hun er involvert i, og hva Wärtsilä har å tilby i. Mottakerne får også tilsendt en lenke til en nettside der de kan sjekke ut hva som finnes av ledige stillinger i Wärtsilä i Norge.
– Målet med rekrutteringskampanjen er å vise oss frem som et innovativt selskap og en attraktiv arbeidsgiver, sier HR-direktør Geir Ove Sele i Wärtsilä Norway .
Fronter kampanjen
Frontfigurene for kampanjen er Monica Finsrud Grimstad, Geirmund Mæland, Olle Mattsson, Margareth Urheim og Tore Markhus i Wärtsilä .
– å arbeide med rekrutteringskampanjen har vært en morsom oppgave, sier Tore Markhus, leder for prosjekt- og kontraktavdelingen i Wärtsilä Norways serviceenhet .
– Det er kjekt å gjøre noe annerledes, og samtidig få bidra til å hente nye talenter til selskapet. Rekruttering er en kjent problemstilling for oss i Services , da vi har merket hvor vanskelig det er å få tak i de rette folkene, sier Markhus.
Det er reklamebyrået Oktan Stord som har utviklet ideen og konseptet for Wärtsiläs nye rekrutteringsinitiativ .