Prosafe har torsdag lagt frem flåteoppdatering for fjerde kvartal 2016.
Riggflåten hadde en utnyttelsesgrad på 43 prosent i kvartalet, men også i 2016 under ett var flåteutnyttelsen på 43 prosent, ifølge selskapet.
Sammenligner man med tredje kvartal er det en nedgang, da flåten hadde en utnyttelsesgrad på 52 prosent.
Les mer: Flåteutnyttelse på 52 prosent for Prosafe
«Safe Boreas» fortsatte kontrakten med Repsol Sinopec (tidligere Talisman Sinopec) i Storbritannia, og var fullt kontrahert gjennom hele kvartalet. Kontrakten på Montrose har blitt utvidet til 10. februar.
«Safe Zephyrus» påbegynte en kontrakt med Aker BP i Norge i slutten av juli 2016, og var i drift hele fjerde kvartal. Kontrakten har blitt utvidet og går nå frem til slutten av januar.
«Safe Scandinavia Tender Support Vessel» (TSV) og «Safe Concordia» var fullt kontrahert i kvartalet av Statoil. Kontrakten har en fast periode frem til juli 2018.
«Regalia» har operert for Shell i Storbritannia fra begynnelsen av august til midten av oktober, og er for tiden i opplag i Storbritannia.
«Safe Caledonia», «Safe Bristolia», «Safe Astoria», «Safe Lancia» og «Safe Regency» ligger alle i kaldt opplag: «Safe Bristolia» ligger i opplag i Norge, «Safe Caledonia» ligger i Storbritannia, «Safe Lancia» i Texas, «Safe Regency» i Curaçao og «Safe Astoria» i Indonesia.
Også «Safe Eurus» er uten oppdrag.
Prosafe har sikret seg kontroll over «Safe Nova» og «Safe Vega», og vil starte forhandlinger med Cosco og relaterte parter rundt enhetene som snart er fullført.
Etter gjennomføringen av oppkjøpet av «Safe Nova» og «Safe Vega», har Prosafe nå tatt en endelig beslutning om å selge «Safe Lancia» for skraping/gjenvinning.