Publisert 22. juni 2017

Statoil og AET utvider samarbeidet om skytteltrafikk i Nordsjøen når Statoil i dag tildeler AET en langsiktig befraktningskontrakt for drift av to spesialbygde DP2 bøyelasteskip.

Statoil ASA og AET, en av verdens ledende eiere og operatører av petroleums- og kjemikalietankere, kunngjør at de utvider sitt samarbeid om skytteltrafikk i Nordsjøen. Statoil har i dag tildelt AET, et datterselskap av det malayiske rederiet, MISC Berhad, en langsiktig befraktningskontrakt for drift av to spesialbygde DP2 bøyelasteskip.

Disse nye fartøyene vil komme i tillegg til de to DP2-skipene som AET har på kontrakt med Statoil i dag i samme område.

Disse nye fartøyene kommer i tillegg til de to DP2-skipene som AET har på kontrakt med Statoil i dag i samme område. De to DP2-tankskipene i drift eies og drives av AET Sea Shuttle AS (AETSS). Dette er et samarbeidsselskap som ble etablert i 2012, der AET eier 95 prosent og det norske selskapet ADS Shipping eier 5 prosent.

Det skriver Statoil i en pressemelding.

Siste fra forsiden

70 letebrønner skal bores: – Høy selvtillit etter at ESG-tyranniet er lagt bak oss

+

Deepsea Yantai ferdig klasset – skal lete i Norskehavet

+

Her vil Equinor lete for å sikre gass til Europa

+

Deepsea Atlantic skal bore letebrønnen Lit for Equinor

Equinor skal kutte 250 årsverk

DeepOcean tildelt 8-årig IMR-kontrakt med Equinor

Database

Energi24 Database gir enkelt og raskt oversikt og innsikt i kommende prosjekter på norsk sokkel.

Gå til Energi24 Database

Full oversikt over letebrønner

Full oversikt over rigger

Full oversikt over feltutbygginger